Ontwikkeling mislukt altijd

Adriaan Bekman door Erica Hehenkamp

In het sociale domein van vandaag is de grote vraag hoe maatschappij, organisatie en mensen aan elkaar verbonden blijven in de grote veranderingen waar we mee te maken hebben. Adriaan Bekman verbindt deze drie met zijn focus op het waardescheppende vermogen van organisaties. Hij laat zien hoe je juist in organisatieontwikkeling moet blijven zoeken naar de processen die waarde toevoegen en hoe in die zoektocht sprake is van een koppeling tussen samenhangende ontwikkeling van mensen, organisaties en van de maatschappij.

Voor Adriaan Bekman krijgt het klantproces een prominente plek in deze verandering. Juist in dat klantproces wordt de toegevoegde waarde duidelijk. In de ontmoeting van klantproces en werkprocessen worden volgens hem de organiseerprincipes zichtbaar en zit de kans voor de organisatie om aan te sluiten op waarden in de maatschappij en van de klant.

Voor een uitgebreide beschrijving van de workshops, klik hier.

Workshopoverzicht